Hallintolaki

Sano se selvemmin, kirjoita se selvemmin

Sano se selvemmin, kirjoita se selvemmin

Kaikessa asiakastyössä korostuu tarve ilmaista asioita ymmärrettävästi. Kouluttajat, puhujat, sihteerit, valmistelijat, päätösten kirjoittajat – hyviä ammattilaisia yhdistää selkeys, ymmärrettävyys ja helppo lähestyttävyys.

lue lisää
Hyvä asiakaspalvelu – hallinnon alamaisesta hallinnon asiakkaaksi

Hyvä asiakaspalvelu – hallinnon alamaisesta hallinnon asiakkaaksi

Muistan joskus aikanaan lukeneeni jostakin tenttikirjasta opiskellessani käsityksen siitä, että hallinnossa asioivat olivat ennen rooliltaan enemmänkin hallinnon alamaisia ja jokseenkin ”nöyriä” hallinnon edessä. Myöhemmin puolestaan aikojen muuttuessa ja hallinnonkin muuttuessa meillä asiakas on muuttunut aiempaa enemmän hallinnon asiakkaaksi. Johan meillä nykyinen lainsäädäntökin tukee tätä....

lue lisää
Hallintolaki on mahtava

Hallintolaki on mahtava

Ulla pyysi minua kirjoittamaan blogin aiheesta, miksi hallintolaki on niin mahtava. Ensimmäinen ajatukseni oli, että mistäköhän aloittaisin. Hallintolaki on monella tavalla niin mahtava. Hallintolakia koskevassa hallituksen esityksessä hallintolain uudistamisen syyksi ja tavoitteeksi kerrotaan, että: ” Esityksen keskeisenä tavoitteena on saattaa hallintoasian käsittelyä koskeva yleinen...

lue lisää
Voisiko tän tehdä jotenkin… maalaisjärjellä?

Voisiko tän tehdä jotenkin… maalaisjärjellä?

Usein koulutuksissamme on keskusteltu paljon hallinnon hitaudesta, asiakkaiden kasvavista odotuksista ja toisaalta vähenevistä henkilöstöresursseista. On pohdittu sitä, mistä on järkevää tehdä päätös, missä voidaan tehostaa ja kuinka pitkään meidän pitää yritää hankkia vastauksia tai selvityksiä taikka selvittää osoitteita. Hyvä hallinto, asiakkaan näkökulma ja hallinnon tehokkuus - hankala...

lue lisää

Arkistot

Kalenteri

maaliskuu 2021
matiketopelasu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031