Perehdytyspakettimme ovat uusille kuntatyössä aloittaneille tarkoitettuja eri asiakokonaisuuksien perusteita käsitteleviä koulutuspäiviä. Kunnan asiakaspalvelijan perehdytyspaketin tarkoituksena on käsitellä asiakaspalvelua koskevaa lainsäädäntöä ja ihmisen kohtaamista kunnan asiakkaana. Kunnassa toimitaan erilaisissa asiakastilanteissa päivittäin ja kohdataan hyvin erilaisia asiakkaita. Palveluperiaatteen mukaan hallinnossa asioivan tulee saada asianmukaisesti hallinnon palveluita, mutta asiakaspalvelu vaatii myös asiakkaan kohtaamisen taitoja. Koulutus yhdistää siis asiakaspalvelun eri puolet sulavasti toisiinsa. Koulutuksessa pohditaan lainsäädännön vaatimusten lisäksi asiakkaan oikeusturvaa ja sitä, mitä ovat asiakkaan oikeudet lainsäädännön mukaan.

Lisäksi koulutuksessa käsitellään hyvää asiakaspalvelua ja erilaisen asiakkaan kohtaamisen taitoja käytännössä. Asiakaspalvelussa korostuvat hyvät vuorovaikutustaidot sekä kyky ennakoida asiakkaan tarpeita. Koulutuksessa pohditaan muu muassa sitä, miten kohdata erilaisia ihmisiä sekä mitä tehdä erilaisissa, välillä myös haastavissa asiakastilanteissa.

Koulutus on tarkoitettu uusille kunnan asiakaspalvelutehtävissä työskenteleville taikka henkilöille, jotka työskentelevät tehtävissä, joihin sisältyy asiakaspalvelua.

Palautetta vastaavasta koulutuksesta:“Koulutus rakennettu oikein kohderyhmälle. Ilmapiiri oli rento ja osallistujat rohkenivat myös puhua asioista omasta näkökulmastaan ja omia kokemuksiaan.”

Ilmoittaudu koulutukseen tästä 5.9. mennessä.

OHJELMA:

9.00 Koulutuksen avaus

9.05 Hyvä asiakaspalvelu ja asiakaspalvelua koskeva lainsäädäntö

  • Tiivis katsaus kuntien asiakaspalvelua koskevaan lainsäädäntöön
  • Mitä tarkoittaa käytännössä palveluperiaate, neuvontavelvollisuus ja asioinnin viivytyksettömyys?
  • Mitä ovat asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet kunnassa?
  • Käytännön esimerkkejä ja ratkaisuja

Tuuli Tarukannel, Hallintoakatemia

10.45 Hyvä asiakaspalvelu ja asiakkaan yksityisyys

  • Yksityisyydensuojan turvaaminen ja toteutuminen asiakastilanteissa
  • Miten palvelen asiakasta hyvin ja säilytän samalla yksityisyydensuojan?
  • Käytännön esimerkkejä ja ratkaisuja

Erityisasiantuntija, Ulla Tirronen, Hallintoakatemia

11.30 Lounas

12.30 Hyvä kunnan asiakkaan palveleminen sähköisillä kanavilla – sähköposti, puhelin ja chat

Valmentaja, Elisa Nissinen, LOISTA.fi

13.30 Asiakkaan kohtaaminen

  • Mitä teen, jotta erilaiset asiakkaat kokevat tulleensa kuulluksi?
  • Hyvä vuorovaikutus ja asioiden eteenpäin saaminen
  • Miten valmistaudun ja reagoin epäasialliseen ja aggressiiviseen käytökseen asiakaspalvelutilanteissa?
  • Käytännön esimerkkejä ja ratkaisuja

Valmentaja, Susanne Valkeakari, Huco Oy

14.15 kahvi

14.30 Edellinen aihe jatkuu

15.30 Koulutuksen päätös

Koulutus järjestetään Tampereella, Radisson Blu Grand Hotel Tammerissa.

Hinta:
Paikan päällä Tampereella: 280 euroa (+ alv 24 %) / osallistuja
Etäyhteyden kautta: 200 euroa (+ alv 24 %) / osallistuja.

Ryhmäalennus etäosallistujille:
Osallistujien lukumäärä:
5-9, hinta on 750 euroa (+ alv 24 %)
10-19, hinta on 1150 euroa (+ alv 24 %)
20-29, hinta on 1400 euroa (+ alv 24 %)
30-39, hinta on 1700 euroa (+ alv 24 %)
40-49, hinta on 2000 euroa (+ alv 24 %)
50+, hinta on 2200 euroa (+ alv 24 %)

Etäkoulutukseen ilmoittautuneille lähetämme linkin sähköpostiin, jonka kautta pääsee seuraamaan seminaaria videoyhteyden kautta. Osallistumiseen tarvitaan ainoastaan toimiva nettiyhteys.

Koulutuksen voi peruuttaa kuluitta 5.9. asti. Tarkemmat peruutusehdot löytyvät täältä.

Hallintoakatemia

Pin It on Pinterest

Share This