Asiakaspalveluun tulee kunnissakin jatkuvasti lisää kanavia, joissa palvella kuntalaisia. Kuitenkin asiakkaat käyttävät yhä myös perinteisiä kanavia, kuten sähköpostia ja puhelinta. Erilaisissa kanavissa asiointi vaatii erilaisia taitoja ja lähestymistapaa.  Tässä koulutuspäivässä syvennytään kunnan asiakaspalvelun näkökulmasta sähköpostiin, chattiin, WhatsAppiin ja puhelimeen.

Koulutus on tarkoitettu kuntien asiaskapalvelutilanteissa työskenteleville.

KOULUTTAJAT
Kouluttajina toimivat asiakaspalvelukouluttaja Piia Pärssinen sekä kielipoliisi Riitta Suominen (Yksityinen kielitoimisto).

Piia Pärssinen on intohimoinen asiakaskokemuksen kehittämisen puolestapuhuja, Lean -metodeja ja palvelumuotoilun keinoja asiakasvalmennuksissaan ja -projekteissaan yhdistelevä avoimeen vuorovaikutukseen ja jatkuvaan kehittämiseen uskova muutoksen mahdollistaja.

Toisena kouluttajana toimii kielipoliisi Riitta Suominen. Riitta on kouluttanut kuntien päätöstekstien kirjoittajia jo parinkymmenen vuodan ajan Yksityisen kielitoimiston kautta. Riitan väitöskirja ”Virkatekstien käytettävyys. Pöytäkirjasta verkkotekstiksi ja sosiaalisen median päivitykseksi” tarkistettiin elokuussa 2019 ja on tutustuttavissa osoitteessa https://trepo.tuni.fi/handle/10024/116307.

Vielä ehdit ilmoittautumaan koulutukseen tästä.

OHJELMA  29.1.2020 (etäkoulutus)

klo 9.30 Hyvä asiakaspalvelu kunnassa eri välineissä

Hyvää asiakaspalvelua puhelimessa
– Puhelin-etiketti asiaspalvelussa
– Hyvä kielenkäyttö puhelimessa ja eri tyylit
– Erityistilanteet: aggressiivisuus puhelimessa, salassapidettävien asioiden käsittely

11.00 Lounastauko

12.00  Chat-etiketti asiakaspalvelussa
-Kirjoitustyylit – hyviä käytäntöjä ja esimerkkejä

WhatsApp-etiketti kunnan asiakaspalvelussa – hyviä käytännön toteutuksia

Erityistilanteet: monen kanavan käyttö, hankalat asiakastilanteet, salassapidettävien asioiden käsittely chatissa ja WhatsAppissa.

14.15 Tauko

14.30 Hyvää asiakaspalvelua sähköpostitse
-Sähköpostin etiketti asiakaspalvelussa
-Kirjoitustyylit sähköpostissa – hyviä käytäntöjä ja esimerkkejä
-Erityistilanteet: monen kanavan käyttö, hankalat asiakastilanteet sähköpostissa, salassapidettävien asioiden käsittely
kielipoliisi Riitta Suominen, Yksityinen kielitoimisto

16.00 Koulutus päättyy

Hinta:
Etäyhteyden kautta: 200 euroa (+ alv 24 %) / osallistuja.

Ryhmäalennus etäosallistujille:
Osallistujien lukumäärä:
5-9, hinta on 750 euroa (+ alv 24 %)
10-19, hinta on 1150 euroa (+ alv 24 %)
20-29, hinta on 1400 euroa (+ alv 24 %)
30-39, hinta on 1700 euroa (+ alv 24 %)
40-49, hinta on 2000 euroa (+ alv 24 %)
50+, hinta on 2200 euroa (+ alv 24 %)

Koulutukseen ilmoittautuneille lähetetämme linkin sähköpostiin, jonka kautta pääsee seuraamaan seminaaria videoyhteyden kautta. Osallistumiseen tarvitaan ainoastaan toimiva nettiyhteys.

Koulutuksen voi peruuttaa kuluitta 15.1. asti. Tarkemmat peruutusehdot löytyvät täältä.

”Kokemus, jolla on merkitystä, muistetaan. Palvelu, jossa on sydän ja sielu mukana, halutaan kokea uudelleen. Luodaan yhdessä unohtumattomia asiakaskokemuksia ja palveluelämyksiä. Asiakkaan ääntä kuunnellen, asiakasta varten.”
Piia Pärssinen

Hallintoakatemia

Pin It on Pinterest

Share This